Nigdy nie wzniesiesz się ponad to, czemu nie chcesz spojrzeć w oczy”.
Anthony de Mello
„…naczelną wartością dla psychologa jest dobro drugiego człowieka. Celem jego działalności profesjonalnej jest niesienie pomocy innej osobie w rozwiązywaniu trudności życiowych i osiąganiu lepszej jakości życia na drodze rozwoju indywidualnych możliwości oraz ulepszaniu kontaktów międzyludzkich” (Kodeks etyczno-zawodowy psychologa).
Szanowni Rodzice i Opiekunowie, Nauczyciele.
Moim zadaniem, jako psychologa szkolnego, jest wspieranie rozwoju i edukacji uczniów. W tym zakresie współpracuję z rodzicami / opiekunami uczniów, z nauczycielami, z innymi specjalistami oraz instytucjami, które działają na rzecz dziecka i rodziny. Naszym uczniom udzielam pomocy w rozwiązywaniu problemów i trudności w nauce. Wspieram ich w radzeniu sobie z emocjami oraz w relacjach społecznych (koleżeńskich i z osobami dorosłymi). Rodziców i nauczycieli wspomagam w wypełnianiu przez nich funkcji opiekuńczo-wychowawczych oraz edukacyjnych.
Zadania psychologa w szkole, wynikające z rozporządzenia MEN z dnia 09 sierpnia 2017:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zapraszam do współpracy (jestem dostępna w pokoju nr 34 na II piętrze).
MAŁGORZATA KADUK – PSYCHOLOG SZKOLNY
————————————————————————-
Godziny pracy psychologa szkolnego w roku szkolnym 2023/2024:
Poniedziałek: 07:40 – 12:40
Wtorek: 12:40 – 15:40
Środa: 7:45 – 10:45
Psycholog szkolny Małgorzata Kaduk